جایگزینی برای PayPal در سایت های حراجی

یکی از مهمترین مباحث در تجارت الکترونیکی ، انجام تراکنش های مالی بین خریداران و فروشندگان می باشد. شرکت ها و سایت های بسیاری در سراسر جهان مشغول ارائه این گونه خدمات به فعالان تجارت الکترونیکی می باشند. در کشور های سردمدار تجارت الکترونیکی ، نکته مهم در انتخاب اینگونه سایت ها ، میزان امنیت و هزینه تراکنش های آنها می باشد ، اما در مورد کشورهایی مثل ایران که در فهرست سیاه قرار دارند ، امکانپذیری و قبول انجام تراکنش توسط این سایت ها ملاک انتخاب واقع می گردد.

سایت PayPal به عنوان سایتی که رتبه اول در ارائه خدمات تراکنشی به خریداران و فروشندگان را دارد اکنون بیش از یک سال است که ارایه خدمات خود را به تعدادی کشور از جمله ایران ، متوقف نموده است. این سایت کلیه کارت های اعتباری با منشأ خاور میانه را رد نموده و نیز IP افراد متصل به سیستم را بررسی و کنترل می نماید و این باعث شده که طیف وسیعی از مخاطبین در خاور میانه از امکانات پرداخت بر روی اینترنت ، به ویژه در سایت های حراجی محروم بمانند.

آنچه تا کنون به عنوان راه حلی جایگزین برای این دسته از سایت ها معرفی می گردد و برای ایرانیان نیز امکان پذیر است ، استفاده از کارت های خود مقدار می باشد.

اما یکی دیگر از راه حل ها برای پرداخت در سایت های حراجی استفاده از یکی از سایت های معتبر جهانی دیگر که تا کنون برای ایرانیان ناشناخته مانده است می باشد.

سایت BidPay که وابسته به موسسه مالی و اعتباری بزرگ بین المللی Western Union می باشد با اندکی اغماض IP کاربر را کنترل و بررسی نمی نماید و از دیگر مزایای آن عدم حساسیت بر روی منشأ صادر کننده کارت های اعتباری و خود مقدار می باشد ، لذا کارت های صادر شده در کشور های مختلف که در ایران توضیع می شود توسط این سایت قابل قبول می باشد. تنها نکته ، آدرس صورتحساب مشتری (ثبت شده توسط صادر کننده) می باشد که باید به آدرسی در امریکا اشاره نماید. این سایت فقط برای خرید های حراجی قابل استفاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد