-
هفت راه ارتباط با مشتریان از طریق نام تجاری
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:39
اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا کند، ناگزیر است در جستوجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری باید قادر باشد قلب و روح مخاطب خود را تسخیر کند. اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا...
-
معیار سوددهی یک ایده تجاری
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:39
آیا ایده تجاری شما واقعاً یک ارزش را به مشتری ارایه می کند؟ این پرسش را از ابتدا تا آخرین روزی که قصد دارید به کسب و کار مستقل ادامه دهید باید از خود بپرسید. ایده های بزرگ تنها هنگامی به ایده های موفق تجاری تبدیل می شوند که بتوانید مشتری را به خرید کالا یا خدمت تان با قیمتی بالاتر از هزینه ای که داشته اند متقاعد کنید....
-
۶مرحلهی برنامهی بازاریابی
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:37
کسب و کارهای کوچک «برنامهی بازاریابی» قدرتمندترین ابزار بازاریابی برای کسبوکارهای کوچک در این کرهی خاکی است. هنگامی که از «برنامهی بازاریابی» سخن میگوییم، مرجع تنها تمرینات موجود در کتابهای دانشگاهی بازاریابی یا برنامههای از پیش تعریف شدهی نرمافزاری برای «برنامهی کسب و کار» نیست. در این مقاله قصد نداریم سهم...
-
بازاریابی ویروسی چیست؟
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:35
از همین خاصیت ویروس در بحث بازاریابی ویروسی استفاده می شود.بازار یابی ویروسی با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان به ماشین عظیمی که خبرها را دهان به دهان پخش می کنند، شرکت را در معرض دید همه قرار می دهد. پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان میتواند به طور چشمگیری...
-
اشتباهات رایج در تبلیغات
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:34
بارها مشاهده شده مدیران شرکتها و کارگزاران تبلیغات با وجود صرف هزینههای گزاف در بخش معرفی و تبلیغات، از عدم بازدهی مناسب و نتایج غیرسودمند حرکتهای تبلیغاتی خود ناراضی هستند. بارها مشاهده شده مدیران شرکتها و کارگزاران تبلیغات با وجود صرف هزینههای گزاف در بخش معرفی و تبلیغات، از عدم بازدهی مناسب و نتایج غیرسودمند...
-
جذب مشتری در ?? ثانیه
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:34
در این نوشتار قصد داریم تا راهکارهای مهم در کسب موفقیت در تجارت الکترونیک را برای خوانندگان محترم ، تشریح کنیم. تجارت الکترونیک (e-commerce) سالانه بیش از ??? میلیارد دلار گردش مالی تجارت جهانی را در اختیار دارد. این نوع خاص از تجارت که از اوایل دهه ?? میلادی آغاز شد ، به دلیل سهولت در بکارگیری آن و داشتن مولفه هایی...
-
آشنائی با مفهوم تبلیغات در نقطه خرید
چهارشنبه 15 خردادماه سال 1387 13:33
صنعت تبلیغات طیف گستردهای از شرکتهای تولیدی، مونتاژ، طراحی و نمونهسازی، چاپ، انبارداری، توزیع و نصب تجهیزات تبلیغگری تا سایر حرفههای مربوط به تفریحات را در بر میگیرد. تبلیغات در نقطه خرید در ابتدا به خاطر ماهیت منطقهای و خرد آن، رابطه ضعیفی با تبلیغات به معنای اعم آن داشت. عبارت تبلیغات در نقطه خرید(Point Of...
-
روشهای ایجاد یک تجارت الکترونیکی از نوع B2C
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:56
اجزای اصلی یک تجارت الکترونیکی از نوع B2C عبارتند از یک فروشگاه الکترونیکی (که به شکل صفحات متعدد WEB ساخته شده و توسط مرورگرهای مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند) و یک سرویس دهنده WEB که کلیه مسائل مدیریتی فروشگاه و هرآنچه که دید مشتریان به دور است بواسطه آن انجام خواهد گرفت. بجز این دو جزء اصلی، بسیاری از...
-
مزایای تجارت الکترونیکی از نوع B2C
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:56
تجارت الکترونیکی یک فناوری برای تغییر است. شرکت هایی که از آن به هدف ارتقاء سیستم فعلی خود استفاده می کنند از مزایای آن بطور کامل بهره نخواهند برد. بیشترین امتیازات تجارت الکترونیکی نصیب سازمان هایی خواهد شد که می خواهند روش و ساختار تجارت خود را تغییر داده و آن با تجارت الکترونیکی همگون سازند. * از دید خریداران...
-
انواع تجارت الکترونیک
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:54
۱. B2B Business to business تجارت فروشنده با فروشنده ۲. Business to Consumer B2C تجارت فروشنده با مصرف کننده 3. Consumer to Consumer C2C تجارت مصرف کننده با مصرف کننده ۴. Consumer to Business C2B تجارت مصرف کننده با فروشنده ۵. Peer to Peer P2P تجارت نقطه به نقطه ۶. Business to Administration B2A تجارت فروشنده با اداره...
-
انواع تجارت الکترونیک-C2A
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:45
Consumer to Administration C2A تجارت مصرف کننده با اداره مدل تجارت الکترونیکی C2A هنوز پدیدار نشده است. ولی به دنبال رشد انواع B2C و B2A، دولت ها احتمالاً مبادلات الکترونیکی را به حیطه هایی همچون جمع آوری کمک های مردمی، پرداخت مالیات بر درآمد و هر گونه امور تجاری دیگری که بین دولت ها و مردم انجام می شود، گسترش خواهند...
-
انواع تجارت الکترونیک-B2A
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:44
Business to Administration B2A تجارت فروشنده با اداره این نوع تجارت الکترونیکی شامل تمامی مبادلات تجاری ــ مالی بین شرکت ها و سازمان های دولتی است. تأمین نیازهای دولت توسط شرکت ها و پرداخت عوارض مالیات ها از جمله مواردی است که می توان در این گروه گنجاند. تجارت B2A در حال حاضر دوران کودکی خود را طی می کند ولی در آینده...
-
انواع تجارت الکترونیک-P2P
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:43
Peer to Peer P2P تجارت نقطه به نقطه مدل تجارت الکترونیکی P2P برای تسویه حساب کردن شرکت کنندگان در حراج با فروشنده است که مشهورترین آنها سرویسی است به نام Paypal. تجارت P2P در چهار چوبی کار می کند که افراد بتوانند مستقیماً باهم پول رد و بدل کنند و در حالیکه سهم اصلی داد و ستد پولی را نقل و انتقالات رو در رو بعهده دارد،...
-
انواع تجارت الکترونیک-C2B
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:41
Consumer to Business C2B تجارت مصرف کننده با فروشنده در حالیکه بازار مصرف کننده Online روز به روز در حال گسترش است، بسیاری از خریداران دریافته اند که شیوه انتخاب محصول بسیار گسترده و ممکن است آنان را غوطه ور سازد. چرا که وقتی مصرف کنندگان، سایت هایی را در ارتباط با فروش محصول مورد نظر خود می یابند، یافتن خود محصول در...
-
انواع تجارت الکترونیک-C2C
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:40
Consumer to Consumer C2C تجارت مصرف کننده با مصرف کننده در این مدل تجارت الکترونیکی، مزایده ها و مناقصه های کالال از طریق اینترنت انجام می گیرد. مدل C2C شبیه نیازمندیهای طبقه بندی شده یک روزنامه و یا شبیه به یک دکه در بازار دست دوم یا سمساری است. ایده اصلی این مدل این است که مصرف کنندگان با یکدیگر بدون واسطه به خرید و...
-
انواع تجارت الکترونیک-B2C
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:39
Business to Consumer B2C تجارت فروشنده با مصرف کننده بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع B2C را خرده فروشی تشکیل می دهد. این نوع تجارت با گسترش وب به سرعت افزایش پیدا کرد و اکنون به راحتی می توان انواع و اقسام کالاها از شیرینی گرفته تا اتومبیل و نرم افزارهای کامپیوتری را از طریق اینترنت خریداری کرد. B2C از...
-
انواع تجارت الکترونیک-B2B
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:38
Business to business B2B تجارت فروشنده با فروشنده B2B اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند. در B2B تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند. در این مدل همه ی شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل: تأمین...
-
قانون تجارت الکترونیک-۴
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:36
مبحث چهارم ــ مبادله «داده پیام» فصل اول- اعتبار قانونی ارجاع در «داده پیام»، عقد و اراده طرفین ماده 17 «ارجاع در داده پیام» با رعایت موارد زیر معتبر است: الف ــ مورد ارجاع به طور صریح در «داده پیام» معین شود. ب ـ مورد ارجاع برای طرف مقابل که به آن تکیه میکند روشن و مشخص باشد. ج ـ «داده پیام» موضوع ارجاع مورد قبول...
-
قانون تجارت الکترونیک-۳
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:35
مبحث سوم ـ «داده پیام» مطمئن فصل اول- امضاء و سابقه الکترونیکی مطمئن ماده 10 امضای الکترونیکی مطمئن باید دارای شرایط زیر باشد: الف ـ نسبت به امضاء کننده منحصر به فرد باشد. ب ـ هویت امضاء کنندهی «داده پیام» را معلوم نماید. ج ـ به وسیلهی امضاء کننده و یا تحت ارادهی انحصاری وی صادر شده باشد. د ـ به نحوی به یک «داده...
-
قانون تجارت الکترونیک-۲
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:34
مبحث دوم – در احکام «داده پیام» ــ نوشته، امضاء اصل ماده 6 هر گاه وجود یک نوشته از نظر قانون لازم باشد، «داده پیام» در حکم نوشته است مگر در موارد زیر: الف ـ اسناد مالکیت اموال غیر منقول. ب- فروش مواد داروئی به مصرف کنندگان نهایی. ج ـ اعلام، اخطار، هشدار و یا عبارات مشابهی که دستور خاصی برای استفاده کالا صادر میکند و...
-
قانون تجارت الکترونیک-۱
پنجشنبه 9 خردادماه سال 1387 21:32
باب اول ــ مقررات عمومی مبحث اول – در کلیات فصل اول- قلمرو و شمول قانون ماده 1 این قانون مجموعهی اصول و قواعدی است که برای مبادلهی آسان و ایمن اطلاعات در واسطهای الکترونیکی و با استفاده از سیستمهای ارتباطی جدید به کار میرود. فصل دوم – تعاریف ماده 2 الف- « داده پیام» ( Data Message ): هر نمادی از واقعه، اطلاعات یا...
-
تجارت الکترونیک (بخش اول)
چهارشنبه 8 خردادماه سال 1387 14:16
عناوین 1- تعریف 2- تاریخچه 3- تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات 4- سطوح تجارت الکترونیک 5- تاثیر گذاری تجارت الکترونیک بر سطوح مختلف تجارت 6- ویژگیهای تجارت الکترونیک در برابر تجارت سنتی 7- جایگاه تجارت الکترونیک در جهان 8- جایگاه تجارت الکترونیک در ایران 9- دلایل عقب ماندگی تجارت الکترونیک در ایران 1 . تعریف...
-
تجارت الکترونیک چیست ؟
چهارشنبه 8 خردادماه سال 1387 14:13
این فناوری تعاریف و انواع مختلفی دارد که به شرح هر کدام می پردازیم: 1- تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند 1 . 2- بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده...
-
بازاریابی در تجارت الکترونیک
دوشنبه 6 خردادماه سال 1387 13:30
توسط : مهرداد رکنی نژاد تحولات پرشتاب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گسترده ای را موجب شده است. جهانی شدن در حقیقت ثمره پیشرفتهای شگفت انگیز در بخش فناوری اطلاعات است. به گفته کارشناسان علم مدیریت، شرکتهایی می توانند در عصر حاضر در بازار امروز به رقابت بپردازند که با زبان و ابزارهای...
-
بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری
دوشنبه 6 خردادماه سال 1387 13:28
توسط : مهرداد رکنی نژاد معاملاتی که تنها بر اثر بخشی عناصر آمیخته بازاریابی تاکید داشت، به سوی بازاریابی مبتنی بر رابطه و برقراری مدیریت موثر ارتباط با مشتری تغییر جهت داده است. طی دو دهه گذشته سازمانهای بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود واقف شده و دریافتهاند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب...
-
مارک تجاری (برند)
دوشنبه 6 خردادماه سال 1387 13:26
توسط : مهرداد رکنی نژاد از مهمترین جنبههای هر کسب و کار چه بزرگ و چه کوچک، چه خرده فروشی و چه تجارت میان شرکت ها، تعیین مارک تجاری به شمار میرود. به کار گیری یک استراتژی موثر در ارتباط با مارک تجاری به شما امکان اتصال به بازار رقابت را میدهد. اما «تعیین مارک تجاری» دقیقا به چه معناست؟ و تاثیر آن بر یک کسب و کار چه...
-
اهمیت تبلیغات اینترنتی
دوشنبه 6 خردادماه سال 1387 13:22
مایکل بلوگ عبارتی را در مورد اهمیت تبلیغات و تبلیغات اینترنتی ذکر میکند : در جهان حیوانی، حقط بقاء قویترین گرایش است. و قویترینها و گستاخترین آنها از نظر گونه گرایش به ماندگاری دارند. در جهان گیاهی، بعضی از گیاهان از آرایش و تزئین استادانهای برای تولید مثل مجدد استفاده میکنند. بعضی از گیاهان چنان معطر هستند که...
-
نقش و تأثیر تبلیغات در بازاریابی و صادرات و راهکارهای بکارگیری ت
دوشنبه 6 خردادماه سال 1387 13:18
نویسنده: [ رضا احمدی ] - عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران - واحد اراک خلاصه مقاله: صادرات به منزله وسیله ای مطمئن در قبال بحران اقتصادی داخلی، پیشرفت بیشتر و گسترده تر، درآمد بیشتر و آگاه شدن مستمر از آخرین تحولات فن آوری روز می باشد. یافتن مشتری و مصرف کننده در آنسوی مرزهای داخلی را باید عامل تعیین کننده حیات...
-
شهر اولین ها - تبریز
جمعه 3 خردادماه سال 1387 12:35
تبریز تبریز بزرگترین شهر سرزمین جاودانی آذربایجان است . تبریز که در طول تاریخ همواره با قهرمانان ، روشنفکران ،ادیبان ، هنرمندان ، صنعتکاران و ... یاد شده دارای تاریخی بس قدیمی و کهن میباشد . این شهر زیبا در دامنه کوه عینالی جای گرفته و در دوران حکمرانی شاه اسماعیل ختائی بعنوان پایتخت و مرکز صفویان شناخته میشد .تبریز...
-
معرفی یک سایت سهام عالی Myfreeshares
چهارشنبه 1 خردادماه سال 1387 08:48
معرفی سایت myfreeshares این سایت را اکثر کسانی که کسب درآمد اینترنتی میکنند میشناسند . سیستم کاری این سایت با بقیه سایتهای پرداخت به ازای کلیک متفاوت است مبنای کار این سایت بر اساس امتیازات است و هر چه شما امتیاز بیشتری داشته باشید سود روزانه بیشتر از طرف شرکت دریافت میکنید توضیحات : پس از ورود به سایت برای ثبت نام به...